Логопедичний гурток "Наша мова калинова"

Керівник: Багач Діна Борисівна, вчитель-логопед, освіта вища, кваліфікаційна категорія вища, стаж роботи 21 рік.

Оволодіння рідною мовою є одним з важливих надбань дитини в дошкільному віці. Саме надбань, оскільки мова не дається людині від народження. Повинен пройти час, щоб дитина почала говорити. А дорослі повинні докласти немало зусиль, щоб мова дитини розвивалася правильно і своєчасно. Дошкільний вік - важливий і неповторний період в розвитку дитини, особливо в плані розвитку його мови. Без формування чистої і правильної мови неможливо набути навичок спілкування і навчитися будувати стосунки з навколишнім світом. Ми часто спостерігаємо дітей, мова яких малозрозуміла для оточення: окремі звуки і склади не вимовляються, пропускаються або замінюються іншими. Побоюючись кепкувань, діти починають соромитися своїх помилок, уникають спілкування з однолітками. Дуже часто мовні порушення спричиняють за собою відставання в розвитку. Порушення вимовної сторони мови вимагає спеціальної логопедичної допомоги. І, як відомо, чим раніше розпочата корекційну роботу, тим вона ефективніша.
Правильна мова - один з показників сформованості інтеграційних якостей, готовності дитини до навчання в школі, запорука успішного освоєння грамоти і читання надалі. Якщо вчасно не усунути порушення звуковимови, лексики, граматики, фонемних процесів у дітей дошкільного віку виникнуть труднощі спілкування, а надалі певні зміни особистості на шляху розвитку "дитина - підліток - дорослий", коли скутість дитині заважатиме вчитися і повною мірою розкривати свої природні здібності і інтелектуальні можливості.

З цього виникає необхідність в організації додаткових занять з дітьми дошкільного віку у формі гуртка. Гурткова логопедична робота є пропедевтичним періодом перед заняттями з корекції звуковимови в старшому дошкільному віці. Вона дає можливість полегшити підготовку до основних занять з корекції звуковимови, дає можливість своєчасно реагувати на будь-які зміни можливостей, потреб і особових переваг дитини, що, у свою чергу, може активізувати його внутрішні ресурси, включити механізм самокорекції.

Мета гуртка:
Проводити корекцію порушень вимови звуків:
- підготовити артикуляційні органи до постановки звуків;
- проводити постановку звуків, вимова яких порушена;
- автоматизувати вимову звуків;
- диференціювати вимову звуків;
- ввести звуки у мову.
Розвивати фонематичні процеси:
- фонематичне сприймання;
- фонематичний аналіз;
- фонематичний синтез;
- диференціацію звуків.
Виховувати почуття самовпевненості, культуру спілкування.
Розвивати зв’язне мовлення.

Завдання логопедичного гуртка:
Формувати знання про органи артикуляційного апарату.
Розвинути уміння виконувати артикуляційну гімнастику.
Зміцнювати голосові зв'язки.
Розвивати уміння управляти своїм голосовим апаратом (міняти гучність, висоту голосу, темп мови).
Розвивати мовне і фізіологічне дихання: навчити коротко, без напруги м'язів обличчя і шиї, вдихати і плавно, безшумно видихати через рот, виробляти досить сильний видих.
Дати уявлення про звуки, як про одиницю мови, що утворюється в мовному апараті.
Учити правильній артикуляції вимовного звуку.
Формувати звуконаслідування, уміння вимовляти звук ізольовано, в складах, словах, словосполучненннях, чистомовках, віршах.
Формувати уміння чути окремі звуки в слові.
Учити визначати місце звука в слові (на початку, середині і кінці слова).
Розширити словниковий запас.
Розвивати слухову увагу, фонематичний слух.
Забезпечити мовленнєвий розвиток дитини.
Створити належні умови для виправлення порушень звуковимови та розвитку фонематичних процесів.
Підтримувати тісну співпрацю з батьками вихованців в процесі корекційно-розвиткової роботи.