Гурток з театралізації «Домісолька»

Керівник: Піскун Світлана Вікторівна, музичний керівник, освіта вища, кваліфікаційна категорія вища, стаж роботи – 30 років.

«Театральна вистава розкриває перед дитиною весь світ засобами мудрої та вічної казки, розвиває творчі здібності особистості, а найголовніше, виховує справжню людину.» С. Русова

Театр - один з самих демократичних видів мистецтва для дітей, він дозволяє вирішити безліч актуальних проблем сучасної педагогіки і психології, пов’язані з:
- художньою освітою та вихованням дітей;
- формуванням естетичного смаку;
- моральним вихованням;
- розвитком комунікативних якостей особистості;
- вихованням волі, розвитком пам’яті, уяви, ініціативності, фантазії, мови (діалогу і монологу);
- створенням позитивного емоційного настрою, зняттям напруження, вирішенням конфліктних ситуацій через гру. Головне, театр розкриває духовний і творчий потенціал дитини та надає реальну можливість адаптуватися їй в соціальній сфері.
Для того, щоб дитина проявила творчість, необхідно збагачувати її життєвий досвід яскравими художніми враженнями, надавати необхідні знання і вміння. Чим багатше досвід малюка, тим яскравішим будуть творчі прояви в різних видах діяльності. Тому так важливо з самого раннього дитинства заохочувати дитину до музики, театру, літератури, живопису. Адже період 3-6 років - дошкільний, у цьому віці відбувається бурхливий психічний, фізичний розвиток дитини. Формуються основи її особистості.
Заняття в театральному гуртку дозволяє дитині вирішувати багато проблем від особи будь-якого персонажа. Це допомагає долати боязкість, невпевненість у собі, сором’язливість. Таким чином, заняття в гуртку допомагає всебічно розвивати дитину.

Мета гурткової роботи:
Допомогти дітям старшого дошкільного віку під час театралізованої діяльності увійти у світ музичної казки, знайти свої особисті форми спілкування з нею, відчути і пережити її емоційно, як радість та задоволення; сприяти засвоєнню музичних знань в ігровій практиці.
Заохочувати дітей відтворювати свої фантазії в театралізованій діяльності, використовуючи атрибути й декорації, виготовлені власноруч та з допомогою вихователів і батьків.
Розвивати мову, мовлення, уяву, мислення, інтонаційно-виразний спів, координацію рухів під час виконання музично-ритмічних вправ, міміку, жести, творчі музичні здібності дітей.
Викликати в дітей бажання бути творцями прекрасного. Розвивати духовний світ дитини. Прививати любов до театру.

Дитина оволодіває вміннями й навичками
У сприйманні театрального видовища:
Розуміти зміст дійства, як живу акторську дію з використанням засобів мовлення, міміки, жестів, рухів, музики, танцю, співу;
Оцінювати свої вчинки та вчинки товаришів, порівнювати їх з вчинками персонажів, наслідувати позитивних героїв, співчувати персонажам;
Впізнавати та оцінювати характерні образи героїв (хитрий, жадібний, розумний і т.д.)
В ігровій діяльності:
Відображати характерні особливості образу персонажів (рухатися, супроводжувати рухи мімікою, жестами, характерним співом чи танцем);
Своєчасно включатися в колективну драматизацію твору;
Самостійно влаштовувати ігри-драматизації, театралізовані ігри.
У сценічній діяльності:
Брати активну участь у підготовці до театралізації;
Творчо перевтілюватися в колективну драматизацію твору;
Виготовляти декорації, атрибути, елементи костюмів.

Показники успіхів і досягнень:
Організовує самостійно та за вказівкою вихователя ігри-драматизації, театралізовані ігри за сюжетами відомих творів, казок;
Бере участь в інсценуванні казок;
Виготовляє разом з вихователем атрибути, костюми, декорації,
Проявляє себе емоційним та естетично чутливим виконавцем;
Ідентифікує почуття і вчинки персонажів з власними діями;
Виявляє особистісну позицію в процесі перевтілення у сценічний образ, запам’ятовує сюжетну послідовність, своєчасно включається в дію;
Використовує музично-пластично-пісенний досвід у театралізації різних творів літературних жанрів.

Позиція дорослого і дитини
Дорослий:
Організатор предметно-ігрового середовища;
Режисер;
Координатор;
Помічник;
Учасник гри;
Глядач.
Дитина
Учасник ігор;
Виконавець;
Режисер;
Ініціатор сумісної діяльності;
Організатор.

Гурткова робота планується з дітьми старшого дошкільного віку два рази на місяць (2-й та 4-й тиждень) протягом навчального року.
Кількість дітей 10 – 12 осіб.