Основними напрямами діяльності вчителя-логопеда є робота, спрямована на подолання і профілактику розладів мовлення у дітей, навчання та виховання дітей дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями.
Основними структурними компонентами професійної діяльності вчителя – логопеда є:
Діагностична діяльність.
Діагностична діяльність.
Складання індивідуальних корекційно-компенсаторних планів роботи.
Корекційна робота з виправлення порушень усного та письмового мовлення.
Надання порад, консультацій батькам, педагогам, залучення родин до активної практичної співпраці.
Співпраця з психологом, вихователями, вчителем, медичними працівниками.
Участь у різних заходах методичної роботи, самоосвіта.
Пріоритетні завдання логопедичної корекції:
- подолання порушень усного та письмового мовлення;- розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності;- формування фонетико - фонематичної, лексико - граматичної сторін мови, зв'язного мовлення;- формування комунікативних умінь;- розвиток мовленнєвої, загальної та дрібної моторики;- вироблення навичок свідомого сприймання та розуміння зверненого мовлення;- розвиток просодичної сторони мовлення( темп, ритм, тембр, сила голосу;- розвиток психічних процесів (пам’яті, мислення, уваги).
Коли слід звертатись до логопеда:
якщо у дитини не з’явилось мовлення до 2 років або словник налічує не більше 10 слів;
коли дитина в 4 роки не вимовляє або неправильно вимовляє звуки;
коли дитина повторює перші звуки, склади багато разів (заїкається);
якщо дитина не запам’ятовує віршики, не може переказати казку, порушує структуру слів.
Пріоритетні завдання логопедичної корекції:
- подолання порушень усного та письмового мовлення;- розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності;- формування фонетико - фонематичної, лексико - граматичної сторін мови, зв'язного мовлення;- формування комунікативних умінь;- розвиток мовленнєвої, загальної та дрібної моторики;- вироблення навичок свідомого сприймання та розуміння зверненого мовлення;- розвиток просодичної сторони мовлення( темп, ритм, тембр, сила голосу;- розвиток психічних процесів (пам’яті, мислення, уваги).
Коли слід звертатись до логопеда:
якщо у дитини не з’явилось мовлення до 2 років або словник налічує не більше 10 слів;
коли дитина в 4 роки не вимовляє або неправильно вимовляє звуки;
коли дитина повторює перші звуки, склади багато разів (заїкається);
якщо дитина не запам’ятовує віршики, не може переказати казку, порушує структуру слів.
Завдання вчителя - логопеда в дошкільному навчальному закладі:
усунення різних мовленнєвих порушень дітей;
створення єдиного корекційно - навчального простору;
пропаганда логопедичних знань серед батьків, педагогів;
інтегрування зусиль педагогів, дітей та батьків з метою корекції мовленнєвих порушень;
створення предметно-розвивального середовища, яке стимулює мовленнєвий і особистісний розвиток дитини.
Завдання логопедичної роботи з дітьми дошкільного віку, що мають недоліки мовленнєвого розвитку:
розвиток рухливості органів артикуляційного аппарату;
розвиток фонематичних процесів;
розвиток дрібної моторики;
усунення вад звуковимови;
збагачення словникового запасу;
вдосконалення граматичної сторони мовлення;
підготовка до навчання грамоти.
Форми роботи:
фронтальні логопедичні заняття;
індивідуальні логопедичні заняття;
підгрупові логопедичні заняття.
усунення різних мовленнєвих порушень дітей;
створення єдиного корекційно - навчального простору;
пропаганда логопедичних знань серед батьків, педагогів;
інтегрування зусиль педагогів, дітей та батьків з метою корекції мовленнєвих порушень;
створення предметно-розвивального середовища, яке стимулює мовленнєвий і особистісний розвиток дитини.
Завдання логопедичної роботи з дітьми дошкільного віку, що мають недоліки мовленнєвого розвитку:
розвиток рухливості органів артикуляційного аппарату;
розвиток фонематичних процесів;
розвиток дрібної моторики;
усунення вад звуковимови;
збагачення словникового запасу;
вдосконалення граматичної сторони мовлення;
підготовка до навчання грамоти.
Форми роботи:
фронтальні логопедичні заняття;
індивідуальні логопедичні заняття;
підгрупові логопедичні заняття.